КАКВО Е ТОВА ЗАВОДСКИ ИМОБИЛАЙЗЕР И КАК РАБОТИ?
Всички автомобили западно производство се оборудват с
заводски имобилайзер от 94-95г. Руските от 2000г. Системата се състои от следните компоненти:
- Транспондер /чип/- микросхема с радиочестотна индентификация разположен в ключа;
- Антена приемник във вид на обръч около патрона на запалването;
- Имобилайзерен блок /иммо/ предназначен за обработка и съхранение на записаните ключове;
При групата VAG (Audi, WV, Seat, Skoda) имобилайзерът е вграден в таблото. Изключение правят по старите модели, където имобилайзера /immobox/ е малка кутиика под таблото.
При различни марки автомобили има имобилайзери комбинирани с борд компютъра, усилватели на патрона за запалването, а сигнала се обработва в моторния компютър/ECU/ или отделен иммобокс.
Функционирането на имобилайзера се осъществява по следния начин:
при включване на запалване
имобилайзерът подава кратък високочестотен сигнал чрез антената и чака отговор от чипа в ключа. Този високочестотен сигнал осъществява захранването и връзката с чипа, който се намира в ключа. При автомобилите след
2000г. се предава и уникален код към чипа, а той връща свой персонален код. Ако кодовете съвпадат то се осъществява връзка между имобилайзера и моторния компютър(
ECU). Връзката е по К-линия или по CAN шина и представлява “въпрос- отговор” Ако процедурата протече правилно, то се разрешава стартирането на двигателя. Ако на някое ниво има проблем, то двигателят стартира и веднага гасне, а при форд даже и не стартира. Забраната се осъществява на програмно ниво.
При загуба на ключа ситуациата е сложна, защото, както си мислят някой клиенти замяната на стартерния патрон не решава проблема.
Тук има два варианта като решение. Първият най-бавен и скъп е при дилъра. Те Ви доставят и обучат нов ключ в рамките на 2-4 седмици. За някои марки не е възможно да доставят ключ с чип и тогава те сменят (ECU+IMMO+ключ с транспондер). За пример преди месец, за Фиат Пунто 1995г. поискаха от клиента 3000лв.
Вторият е да се заемат нашите специалисти и да Ви стартират колата в рамките на деня.
Тук ние имаме три възможности според марката, модела и годината на производство на автомобила, мотоциклета, буса или камиона.
Етапите на работа са както следва:
- Посещение на наш екип на мято при автомобила;
- Отключване на автомобила;
- Деактивация на допълнителна алармена сигнализация или имобилайзер;
- Отключване на стартерния ключ и демонтаж за изработка на нов ключ/механическа част/. Отключването зе произвежда, защото ако не е на контакт не е възможен демонтажа на патронника;
При някой МПС-та се налага демонаж на имобилайзера /
immobox/, таблото /
dashboard/ или моторният компютър /
ECU/ за последваща работа с тях и програмиране на работещ чип. Работата по електронната част се извършва в наша лаборатория.
След като ключът е готов и чипът е изработен се пристъпва към монтирането на свалените модули и стартирането на автомобила.
В случаи, когато няма нужда от демонтаж на електронни модули, след изработката на ключа адаптираме на място със специализирано оборудване нов транспондер с имобилайзера /
immobox/, таблото /
dashboard/ или моторният компютър /
ECU/ на автомобила.
Следващият вариант, който ще разгледаме е деактивация на имобилайзера /
immo off/.
Извършва се по софтуеърен път с препрограмиране на някой от електронните модули или на два едновременно. Друга възможност е монтиране на емулатор на имобилайзера. Този вариант се прилага най- често при софтуеърен или хардуеърен проблем по автомобила, който не може да бъде отстранен.
Кой от гореописаните методи е най- подходящ за вашето МПС и колко ще Ви струва, нашите специалисти определят на място след установяване на видът моторен компютър, имобокс или табло на МПС-то.
Вие получавате професионално извършена услуга, конфиденциалност и гаранция.